7 interessante aspecten binnen business 2 business

7 interessante aspecten binnen business 2 business

Welke ontwikkelingen hebben invloed op de manier waarop sales gedaan worden? Welke aspecten veranderen de manier waarop salesorganisaties werken? Wij zien een zevental interessante aspecten binnen B2B sales die van invloed zijn op de manier waarop verkooporganisaties anders kunnen of moeten gaan werken of die juist door deze nieuwe ontwikkelingen extra aandacht behoeven. Techniek bepaalt in grote mate de nieuwe mogelijkheden maar daarnaast blijven traditionele aspecten ook nodig. In een toenemend digitale wereld blijft menselijke interactie natuurlijk het verschil maken.

(meer…)

Hoe smarketing de klantbeleving versterkt

Hoe smarketing de klantbeleving versterkt

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om hun afdelingen sales en marketing verregaand te integreren. Dit wordt ook wel smarketing genoemd. Dit heeft veel voordelen voor bedrijven. Maar heeft degene om wie het uiteindelijk allemaal te doen is, de klant, er ook iets aan? (meer…)

Met deze 6 tips word je een succesvolle sales professional!

Met deze 6 tips word je een succesvolle sales professional!

Wil jij de volgende salesgoeroe worden? En kan je geen genoeg krijgen van de film The Wolf of Wall Street? Dan weet je wat je te doen staat! Begin een carrière in sales en blijf jezelf zo ontwikkelen dat je een sales professional wordt. Vind je het lastig om te starten met je sales carrière? De volgende zes tips toveren jou om tot een succesvolle verkoper! (meer…)

7 belangrijke vragen die een salesmanager zich regelmatig moet stellen

7 belangrijke vragen die een salesmanager zich regelmatig moet stellen

Als manager sales heb je de verantwoordelijk voor de resultaten van je medewerkers. Dit is soms lastig. Je bent er niet bij als je verkopers die felbegeerde handtekening van de klant krijgen. Je bent er evenmin bij als een van de verkopers met pek en veren het pand van de klant uit wordt gejaagd. Dit betekent dat het soms moeilijk is om goed leiding te geven aan je team. (meer…)

Facebook en Twitter in de B2B: do or don’t?

Facebook en Twitter in de B2B: do or don’t?

Marketeers zijn weleens bang dat ze de boot missen. Om deze reden zijn ze soms aanwezig op alle denkbare netwerken. Zo zijn veel B2B-bedrijven aanwezig op netwerken als Facebook en Twitter. Is dit zinvol in de B2B-markt? Of kun je je beter richten op netwerken als LinkedIn, waar mensen zich vanuit hun beroep profileren? In dit blog behandelen we de zin en onzin van de aanwezigheid op Facebook en Twitter voor bedrijven die in de B2B-markt opereren. (meer…)

10 mogelijke redenen waarom je team de salestargets niet haalt

10 mogelijke redenen waarom je team de salestargets niet haalt

Je verkopers zijn stuk voor goede mensen. Een van je senior verkopers brak alle targets bij zijn vorige werkgever. In de eerste maanden bij jouw bedrijf ging het ook crescendo. Ten einde raad stond hij vorige week bij jou op kantoor. Hij had de afgelopen maand zijn target ruimschoots niet gehaald. Hetzelfde geldt voor de junior. Hij werkt zestig uur in de week en doet alles om potentiële klanten goed te leren kennen. Toch haalde hij het afgelopen kwartaal maar tachtig procent van zijn doel. Wat is er toch aan de hand? (meer…)

5 succesfactoren voor social selling

5 succesfactoren voor social selling

Marketing en sales zijn de levensader van jouw bedrijf. Zij zorgen voor nieuwe klanten die jouw producten of diensten afnemen. Social media spelen hier een steeds belangrijke rol bij. Hoe zorg je ervoor dat je dit goed doet en dat je zoveel mogelijk rendement haalt uit je social media?

(meer…)

Resultaat verkrijgen uit personalisatie? Dit heb je nodig!

Resultaat verkrijgen uit personalisatie? Dit heb je nodig!

Zijn alle producten of diensten die jouw bedrijf levert even interessant voor al jouw klanten? Bij bijna alle bedrijven is het antwoord op deze vraag ‘nee’. Maar waarom schotelen zoveel bedrijven dan alle potentiële klanten dezelfde content voor? Steeds meer bedrijven realiseren dat dit anders kan. Zij maken gebruik van personalisatie en bieden verschillende soorten leads verschillende content aan.

(meer…)

Zo zet je video succesvol in bij leadgeneratie

Zo zet je video succesvol in bij leadgeneratie

Video was al belangrijk in de b2c, maar maakt ook een grote opmars mee binnen de b2b. Als het om videomarketing gaat, zijn wij misschien geen koploper. We vinden het echter wél belangrijk. Daarom onderzoeken we het belang van videomarketing, de trends hierin en wat het kan betekenen voor leadgeneratie. In dit artikel lees je waarom videomarketing zo effectief is, en hoe je video het beste in kunt zetten bij leadgeneratie.

(meer…)

Vijf indicatoren bij het meten van een online marketingcampagne

Vijf indicatoren bij het meten van een online marketingcampagne

Om het succes van je online marketingcampagnes te bepalen, is het goed dat je de resultaten meet. Het meten van je resultaten biedt verschillende belangrijke inzichten die je bedrijf verder kunnen helpen. Wat is de ROI van je marketingcampagne? Welke onderdelen van de marketingcampagne hebben goed gefunctioneerd en welke niet? (meer…)